De basis van rendement maken is efficiënt werken. Een perfecte indeling van de bar is cruciaal. Twee koppen koffie maken is natuurlijk geen probleem, maar om ‘high traffic’ aan te kunnen, moet er een hele goede logistiek zijn. Wij hebben hier veel ervaring in en kunnen hier van waarde zijn.
Als wij horecaondernemers adviseren, komen we niet alvast met een zak koffie binnen. De koffie komt als allerlaatste. Wij kunnen de juiste koffie pas adviseren als wij weten wie die koffie gaan bestellen en drinken. We willen weten wie de gasten zijn en de ondernemer leren kennen. Pas als wij het binnenste buiten hebben, adviseren we de juiste koffie. Omslachtig? Wellicht, maar het werkt. Er zijn zoveel soorten koffie en zoveel manieren van werken. Als er een verkeerde keuze wordt gemaakt, dan kost dat rendement.
Zodra we meer weten over de locatie, de doelgroep en het concept, kunnen we gaan meedenken over de recepten. Oftewel het koffie assortiment dat op de kaart komt. Onlosmakelijk daaraan verbonden is de keuze voor de apparatuur. We werken samen met diverse merken. Wij adviseren, zij leveren, installeren en onderhouden de machine.
Ondernemen is keuzes maken, dat weten wij ook. Als het gaat om koffie is dat niet anders. Welke koffie, welke melk, welke kopjes, welke glazen etc. Deze keuzes hebben wij al vaak moeten maken en kunnen hier gericht in adviseren. Ook kunnen we advies geven over de recepturen die op de kaart komen. Uiteraard de Italiaanse klassiekers, maar de afgelopen jaren komen er steeds meer varianten bij: Cortado, Flat White, maar ook shakes met koffie, espresso met tonic en Espresso Martini. Wij kennen de recepten en adviseren graag.